Aanpak

Analyse

  • analyse van de middelen, methodieken & processen ‘as is’
  • define the ‘gaps’, SWOT-analyse
  • ontwerp het ’to be’ plan
  • opmaken van een ‘Continious Improvement Masterplan’
  • definiëren van een agenda en een implementatieplan

Elke stap in de ontwerpfase moet gedragen en goedgekeurd worden door het management

Implementatie

  • definieren van haalbare (inhoudelijk en tijdgebonden) deelprojecten en opstarten,
  • begeleiden en stimuleren van teamwork 
  • opzetten van meetinstrumenten (op maat)  en KPI’s om de vooruitgang van de projecten op te volgen en de focus te richten op efficiëntie en het verhogen van de cash flow
  • borgen van kennis 
  • creëren van transparantie en constructieve feed back

Creëer tijd en ruimte voor het team om de verbeteringsacties en KPI's voor te stellen !

Opvolging

  • borgen en opvolgen van verbeteringsacties door het opmaken van procedures en werkmethoden
  • opstarten van constructieve overlegstructuren om de KPI’s van het project of de business doorheen de organisatie op te volgen
  • KPI’s samenbrengen in een management-rapportering

Improve quality & cost & flexibility & teamwork by involvement of your human capital

Bij elke doelstelling moet de focus op volgende stappen bewaard worden:

  • Denk vanuit uw klanten - bepaal uw eigen sterktes en bouw uw strategie en visie op
  • Deel uw inspirerende visie in de hele organisatie 
  • Stel doelen en betrek uw medewerkers, maak hen mede eigenaren van het succes – betrokkenheid is de beste motivatie voor succesvol verbeteren
  • Zie problemen en verliezen in elk traject als een uitdaging om ze op te lossen 
  • Neem verspillingen weg en verbeter continu – meet continu uw vooruitgang
  • Vertaal lean management op maat van de medewerkers
  • Streef eenvoud in communicatie en duidelijkheid in instructies en opdrachten na als rust-ankers voor het welzijn van alle medewerkers.