Aanpak
Analyse
- analyse van de middelen, methodieken & processen ‘as is’
- define the ‘gaps’, SWOT-analyse
- ontwerp het ’to be’ plan
- opmaken van een ‘Continious Improvement Masterplan’
- definiëren van een agenda en een implementatieplan
Elke stap in de ontwerpfase moet gedragen en goedgekeurd worden door het management
Implementatie
- definieren van haalbare (inhoudelijk en tijdgebonden) deelprojecten en opstarten,
- begeleiden en stimuleren van teamwork
- opzetten van meetinstrumenten (op maat) en KPI’s om de vooruitgang van de projecten op te volgen en de focus te richten op efficiëntie en het verhogen van de cash flow
- borgen van kennis
- creëren van transparantie en constructieve feed back
Creëer tijd en ruimte voor het team om de verbeteringsacties en KPI's voor te stellen !
Opvolging
- borgen en opvolgen van verbeteringsacties door het opmaken van procedures en werkmethoden
- opstarten van constructieve overlegstructuren om de KPI’s van het project of de business doorheen de organisatie op te volgen
- KPI’s samenbrengen in een management-rapportering
Improve quality & cost & flexibility & teamwork by involvement of your human capital
Bij elke doelstelling moet de focus op volgende stappen bewaard worden:
- Denk vanuit uw klanten - bepaal uw eigen sterktes en bouw uw strategie en visie op
- Deel uw inspirerende visie in de hele organisatie
- Stel doelen en betrek uw medewerkers, maak hen mede eigenaren van het succes – betrokkenheid is de beste motivatie voor succesvol verbeteren
- Zie problemen en verliezen in elk traject als een uitdaging om ze op te lossen
- Neem verspillingen weg en verbeter continu – meet continu uw vooruitgang
- Vertaal lean management op maat van de medewerkers
- Streef eenvoud in communicatie en duidelijkheid in instructies en opdrachten na als rust-ankers voor het welzijn van alle medewerkers.